Avbrottsinformation

Leverans av fjärrvärme är mycket tillförlitligt, men ibland behöver vi stänga av leveransen i våra nät p.g.a. underhållsarbete eller för att ansluta nya kunder. De planerade avbrotten aviseras här på hemsidan ca. 7 arbetsdagar innan genomförandet. Här lägger vi även ut information om oplanerade avbrott i fjärrvärmeleveransen.

Vi arbetar ständigt med förebyggande åtgärder för att minimera antalet avbrott. Vid oplanerade avbrott jobbar vi så fort vi kan för att du som kund ska få tillbaka fjärrvärmen. Vi beklagar de besvär som avbrottet innebär för dig. För frågor eller mer information är du välkommen att kontakta vår kundservice.

 

Avbrottsinfo via sms eller e-post

technology, people and lifestyle concept - senior man with black blank tablet pc computer screen lying on sofa at home

Du som är kund hos Värmevärden kan kostnadsfritt få information via sms och/eller e-post när det uppstår avbrott i fjärrvärmeleveransen. Meddelandet innehåller information om orsak till avbrottet samt när det förväntas vara avhjälpt. När störningen är åtgärdad får du ett nytt meddelande som därigenom förklarar att avbrottet ska vara över, och förhoppningsvis har du redan märkt av att värmen kommit tillbaka.

Att registrera sig för avbrottsinformation är mycket enkelt. Logga in via Mina sidor och lägg till din prenumeration under menyvalet Avbrottsavisering.

Osäker på hur du ska göra? Kontakta kundservice så hjälper vi dig.